Gmina Szydłowo

Wnioski o "Dobry start" można składać do 30 listopada

Jeszcze tylko do końca listopada tego roku można składać wnioski o wypłatę szkolnej wyprawki w ramach programu "Dobry start”. Do tej pory, na konta rodziców i opiekunów trafiło już blisko 1,3 mld zł dla 4,3 mln dzieci. W województwie wielkopolskim wpłynęło ponad 305 tys. wniosków o wypłatę świadczenia dla przeszło 432 tys. dzieci. Do połowy listopada, ZUS wypłacił Wielkopolanom ponad 422 tys. świadczeń na kwotę prawie 127 mln zł.

 

W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o świadczenie 300 plus można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.

 

Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski można składać do 30 listopada 2021 r. Świadczenie z programu „Dobry start” przysługuje w wysokości 300 złotych - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

 

Świadczenie zostanie przekazane na rachunek bankowy wskazany we wniosku. Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu "Dobry start", także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia, znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS. Potwierdzenie rejestracji profilu na PUE ZUS, klient otrzyma na adres email, który podał we wniosku. Natomiast na numer telefonu
z wniosku otrzyma jednorazowe hasło, które będzie musiał zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS

 

Wsparcie można otrzymać na specjalnej infolinii, pod numerem 22 290 22 02, w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00 –15.00, a także umawiając się na e-wizytę w ZUS przez internet: www.zus.pl/e-wizyta.

 

Z pomocy pracowników ZUS można również skorzystać podczas licznych dyżurów organizowanych w urzędach i placówkach pocztowych.

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności