Gdzie i jak zarejestrować firmę jednoosobową
(samozatrudnienie)?
Złożenia wniosku o wpis, zmianę, zawieszenie, wznowienie, wykreślenie działalności gospodarczej można dokonać w następujący sposób:
- zalogować się do CEIDG (www.ceidg.gov.pl), wypełnić wniosek on-line i złożyć go elektronicznie (przedsiębiorcy posiadający podpis elektroniczny lub profil zaufany),
- zalogować się do CEIDG – wypełnić wniosek on-line, wydrukować i złożyć go w wybranym urzędzie gminy,
- bez logowania się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i złożyć go w wybranym urzędzie gminy,
- pobrać, wypełnić i złożyć wniosek papierowy w wybranym urzędzie gminy – organ gminy przekształca wniosek w formę dokumentu elektronicznego, opatruje go podpisem elektronicznym,
- przesłać wniosek listem poleconym do wybranego urzędu gminy – podpis musi być potwierdzony notarialnie.
Jednocześnie wpis ten spełnia, oprócz rejestracyjnej, także dodatkowe funkcje. Mianowicie stanowi:
- wniosek o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej REGON
- zgłoszenie identyfikacyjne albo aktualizacyjne do naczelnika urzędu skarbowego NIP,
- oświadczenie o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych,
- zgłoszenie albo zmianę zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- oświadczenie o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników.
-
Zapraszamy do kontaktu oraz wizyty w naszym urzędzie.
Dodatkowych informacji udzieli Państwu: Marzena Pilarczyk, Martyna Szews-Obłój (pok. nr 6) lub telefonicznie pod nr: 67 211 55 50, 47.