Informacja dla osób niesłyszących
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. Nr 209, poz. 1243), której przepisy weszły w życie z dniem 1 kwietnia 2012 r., osoby niesłyszące, przy załatwianiu spraw w Urzędzie Gminy Szydłowo, mogą skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.
Usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna dla osób uprawnionych tj. osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2001 r. Nr 127, poz. 721 ze zm.)
Co należy zrobić, aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
- Osoba uprawniona zobowiązana jest zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia pracownikowi w Sekretariacie Urzędu Gminy Szydłowo,
- Zgłoszenia należy dokonać co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w urzędzie,
- Wskazać metodę komunikowania się.
Jak dokonać zgłoszenia?
- Wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać na adres mailowy: urzad@szydlowo.pl lub faksem na nr: 672161236
- Telefonicznie, za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu: 67-2115511