PROMOCJA I MARKETING
Dobry marketing dźwignią handlu – w naszym przypadku miało to kluczowe znaczenie w pozyskiwaniu nowych mieszkańców, turystów oraz gości z zewnątrz odwiedzających nasze wydarzenia.
Podczas tworzenia Strategii Rozwoju dla Gminy Szydłowo na lata 2020-2030 powstało hasło będące naszym wyznacznikiem, które brzmi: „Zielone Wrota Północnej Wielkopolski”. Hasło wynika z tego, iż Gmina Szydłowo:
• położona jest w północno-zachodniej części województwa wielkopolskiego,
• jej obszar (szczególnie jego północno-wschodnia część) odznacza się dużą gęstością cieków wodnych oraz lasów,
• posiada naturalne, krajobrazowe oraz kulturowe walory sprzyjające rozwojowi turystyki, agroturystyki oraz aquakultury,
• stawia na działania związane z ekologią.
W zakresie promocji i marketingu prowadzone są m.in. następujące zadania:
• regularne publikowanie aktualności na stronie www.szydlowo.pl, Facebook’u oraz Instagramie
• prowadzenie fanpage’a na Facebooku (facebook.pl/GminaSzydlowo),
• fotorelacje z prowadzonych inwestycji i organizowanych wydarzeń,
• współpraca z TV Asta i portalem asta24.pl,
• projekt „SzydłowskaTV” – telewizja szydłowska (41 odcinków),
• Gazeta Szydłowska – opracowanie i wydruk (15 wydań),
• współpraca z gazetami „Wasze Media” i „Tętno Regionu” – publikacja dodatków o gminie Szydłowo,
• udostępnianie materiałów promocyjnych organizatorom wydarzeń, którzy otrzymali pomoc finansową ze środków gminy Szydłowo,
• projektowanie i rozpowszechnianie banerów plakatów oraz ulotek o ważniejszych wydarzeniach,
• wysyłanie informacji prasowych do mediów oraz zapraszanie ich na wybrane wydarzenia,
• współpraca z administratorami profili sołeckich (17 profili na 20 sołectw)
• prowadzenie i uzupełnianie na bieżąco kalendarza wydarzeń dostępnego na stronie www.szydlowo.pl,
• zakup gadżetów promocyjnych m.in. zestawy piśmiennicze, zakładki do książek, torby bawełniane i papierowe, kawa szydłowska, parasolki, lunch boxy, opaski na rękę, frisbee, kubki ceramiczne. Ponadto dział promocji wzbogacił się o nowe bannery i rollupy, a także ściankę reklamową, która ostatecznie trafiła na stałe do Centrum Upowszechniania Kultury w Szydłowie.
Realizacja gminnych programów