
Tryb „małych grantów” jest trybem bez konkursowym uruchamianym przez organizacje na podstawie złożonej oferty na realizację zadania publicznego. Nabór ofert w ramach procedury 19 a z pominięciem otwartych konkursów ofert odbywa się w trybie ciągłym (przez cały rok), do wysokości zabezpieczonych środków.
Zapraszamy do składania ofert na rok 2025 r.
- Łączna wysokość środków przeznaczonych na realizacje zadań z pominięciem otwartego konkursu ofert (art. 19a Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie) w budżecie Gminy Szydłowo na rok 2025 wynosi 40 000 zł.
Terminy ustawowe na rozpatrywanie ofert składanych w trybie art. 19a tzw. Małych Grantów:
- W terminie do 7 dni roboczych od daty wpłynięcia oferty organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego uznaje celowość realizacji zadania.
- Następnie na okres 7 dni zamieszcza się ofertę w Biuletynie Informacji Publicznej, w siedzibie organu jednostki samorządu terytorialnego, oraz na stronie www.szydlowo.pl. Każdy w terminie 7 dni od daty zamieszczenia oferty może zgłosić uwagi dotyczące oferty.
- Po rozpatrzeniu uwag, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego przystępuje niezwłocznie do podpisania umowy - około 3-4 dni.
- Przekazanie środków następuje w terminie do 14 dni od daty podpisania umowy.
- W terminie 30 dni od zakończenia zadania należy złożyć sprawozdanie z realizacji zadania publicznego.
Zaleca się składanie ofert w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie przynajmniej 30 dni przed planowanym wydarzeniem.
LISTA OFERT ZGŁOSZONYCH W 2025 r. w trybie art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie tzw. "Małych Grantów"
Wyjaśnienia:
Małe Granty to małe dotacje na krótkoterminowe zadania/projekty z pominięciem otwartego konkursu ofert kierowane do Organizacji Pozarządowych czyli do NGO (z ang. non-government organization). Realizowane na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie art. 19a.
- Zadania publiczne muszą mieścić się w sferach pożytku publicznego wskazanych w art.4 ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie może przekroczyć kwoty 10 000 zł na jeden projekt.
- Zadanie publiczne musi być zrealizowane w okresie nie przekraczającym 90 dni .
- Łączna kwota środków finansowych przekazanych dla NGO w jednym roku kalendarzowym, nie może przekroczyć kwoty 20 000 zł.
- Złożone oferty przez organizacje pozarządowe umieszczane są w terminie 7 dni roboczych od dnia wpłynięcia oferty na 7 dni w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) http://www.bip.szydlowo.pl/, na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Szydłowo oraz na stronie internetowej urzędu.
- Ogłoszenie o konkursie powinno zawierać określenie rodzaju zadania, które ma być dotowane oraz wysokość środków publicznych przeznaczonych na dotację.
Dokumenty:
Oferta złożona przez organizacje musi zawierać:
- opis zadania publicznego proponowanego do realizacji,
- termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
- szacunkowa kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
- informację o posiadanych przez organizację zasobach rzeczowych i kadrowych - sprzęt, osoby zaangażowane w realizację zadania,
- planowana wysokość środków finansowych na realizację danego zadania pochodząca z innych źródeł, informacja o odpłatności zajęć.
Druk _Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego_ Załącznik nr 1
Druk_Uproszczone sprawozdanie z realizacji zadania publicznego_Załącznik nr 2
Klauzala Informacyjna RODO_Załącznik nr 3
Przykład_Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego
Złożone oferty archiwum
Dokumenty dostępne także w zakładce Druki do pobrania
Wzór jest zgodny z rozporządzeniem z dnia 24 października 2018 r. wydanym przez Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego do ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
PREZENTACJA - MAŁE GRANTY (DO POBRANIA)
